Noniin. Nyt olen sitten esittänyt kissan näyttelyssä tuomarille elämäni ensimmäistä kertaa. Olin siis "Tepukaisen varaäidin" Outin apukätenä RUROK:n näyttelyssä ottamassa oppia ja heti sitten pääsin kissaakin esittämään, tai oikeastaan kahta. Yhden kissan esitin HCS -luokan (lyhytkarvaiset kotikissat) vertailussa, eli siinä kun kaikki kissat esitellään yhtäaikaa tuomarille sen jälkeen kun tuomari on ensin arvostellut kaikki kissat yksitellen ja toisen sitten kotikissojen veteraaniluokassa. :) Ilmeisesti tämä esittäjäamatöörikään ei tehnyt mitään kovin pahoja mokia (vaikka hieman kyllä hermostuttikin ja pelkäsin kokoajan että mogaan peruuttamattomasti), sillä tämä veteraani sijoittui luokassaan hienosti toiseksi. :)

Tuomarina toimi iki-ihana norjalaistunut britti Henry Hornell (tuomaroi kotikissojen lisäksi IV -kategorian kissoja) ja hänen lempeän sympaattinen ja ystävällinen olemuksensa sai tämänkin amatöörin lopulta rentoutumaan. Jotenkin en osaa sanoin kuvailla muuten, mutta mulle jäi kyllä todella ihana ja välitön kuva tästä tuomarista.  Hornellin arvosteltavaksi mä kyllä ehdottomasti haluan Tepukaisenkin vielä joskus. :)

Molemmat kissat ovat kokeneita näyttelykonkareita, joiden kanssa tällaisen näyttelyamatöörin oli mukava harjoitella. :) Kiitos Laineen Sinikalle kissojen lainasta (molemmat esittämäni kissat ovat siis hänen) ja Outille loistavasta opista ja hyvistä käytännönvinkeistä. Oli kyllä todella antoisa päivä, josta aikaisemmin ainoastaan turistina näytteyissä käynyt sai kyllä ammennettua paljon tietoa sitä silmällä pitäen, että joskus pääsisimme tuon Tepukaisenkin kanssa ihan näyttelyyn ja tuomarinpöydälle asti. :D

Kiitos siis ihanasta näyttelypäivästä, toivottavasti tästä tulisi mulle (ja Tepukaiselle) pidempiaikaisempikin harrastus, tää näyttelyhomma kun on kiinnostanut mua nimen omaan kotikissojen osalta jo monta vuotta. :)