Mä olen kirjoitellut tästä asiasta jo täällä ja täällä ja nyt jälleen kerran palaan asiaan kun se on taas valitettavasti piiiitkän tauon jälkeen tullut ajankohtaiseksi. :(

Oon nyt huolesta taas soikeana ja siksipä liitänkin tähän nyt vaan jatkoksi Facebook -statukseni ja -postaukseni, sillä mitään fiksumpaa kirjallista tuotosta en nyt saa kyllä aikaiseksi.

"Voi pee mikä tolla kissalla nyt on... sai kunnon hännänjahtaushepulin ekaa kertaa pitkään aikaan, joka loppui sillä siunaaman sekunnilla kun mä nousin ylös tuolista..."

"Mistä toi voi johtua? Aikoinaan toi homma paheni kun mä mokasin ja huomioin kissaa aina tuon kohtauksen saatuaan -> rupesi tekemään tuota aina halutessaan mun huomioni... Noh sitten tuli Tepukainen ja toi hännän jahtaaminen loppu pitkäks aikaa kokonaan ja nyt on viime aikoina taas ennen tota ihan pari kertaa tullu sellasia pieniä ja lyhyitä jahtaamisia jotka ollaan selkeesti pystytty yhdistämään asioihin jotka tuon käytöksen laukaisee*... Nyt sitten ei mitään näistä aikaisemmin paikallistetuista aiheuttajista ollu läsnä kun jahtaaminen alkoi, mut se jahtaaminen loppui saman tien kun mä nousin tuolista -> mietin sitä huomionhakua... Tosin oli sen verta rajua tuo jahtaaminen että pelkästään sitä en usko olevan... Oon huolissani :("

*= Ollaan siis pari kertaa pystytty paikallistamaan Hiskin hännänjahtauksen aiheuttajaksi kova meteli/huuto joka ei suoraan kohdistu Hiskiin. Oon esim. kiljunut Salkkareiden mainoskatkojen "tekniikka kohdallaan" -miehelle (Sami Hyypiä), Hiski on sattunut olemaan samassa huoneessa ja hermostunut siitä... Samoin Hiski saattaa hermostua jos me avokin kanssa korotetaan ääntä toisillemme.

Hiski ei hermostu jos sitä itseään komentaa tiukemmalla äänensävyllä, mutta jos joutuu sivusta todistamaan jotain huutoa niin hermostuu ja saattaa ruveta jahtaamaan häntäänsä.